
Ayvalık Belediye Başkanı Mesut Ergin, zeytinyağının Ayvalık’ın hem ekonomik hem kültürel geleceği için stratejik bir ürün olduğunu vurguladı.
-
Zeytin Hasat Festivali kapsamında düzenlenen panelde konuşan Başkan Mesut Ergin, Ayvalık’ın yüzölçümünün %41’inin zeytinlik alanlardan oluştuğunu belirterek, “Bu ürünü katma değerli hale getirmeliyiz. Yeni nesil artık markalaşıyor ve bu çok sevindirici,” dedi.
Ergin, küçük üreticilerin desteklenmesi için kooperatifleşmenin önemine değinerek, “Kadınları üretime dahil etmek ve küçük üreticilere marka şansı tanımak amacıyla belediye olarak kooperatif kurduk. Bu model Yunanistan ve İtalya’da çok yaygın. Türkiye’de de desteklenmeli,” şeklinde konuştu.
Ayvalık zeytinyağının coğrafi işaretli bir ürün olduğunun altını çizen Ergin, tağşişle mücadelede bu işaretin hayati önem taşıdığını vurguladı: “Ayvalık ismi piyasada çok değerli hale geldi. Ne yazık ki bazı firmalar bu adı sahte adreslerle kullanıyor. Bu nedenle Ticaret Odamızla birlikte yasal mücadele veriyoruz. Ayvalık ismine hep birlikte sahip çıkmalıyız.”
Ergin ayrıca, gastronomi ve turizmin zeytinyağı ile bütünleştiğini belirterek, “Zeytinyağını turistik değere dönüştürmek gerekiyor. Bu nedenle gastronomi festivalini sezon başında, zeytin hasat festivalini ise sezon sonunda düzenliyoruz,” dedi.
Ayvalık mutfağına da dikkat çeken Ergin, bir sonraki hedeflerinin bu kültürel mirası kalıcı hale getirecek bir “Ayvalık Mutfağı Atölyesi” kurmak olduğunu açıkladı.